Zgromadzenie Stowarzyszenia – w jego skład wchodzą przewodniczący zarządów samorządów, będących członkami Stowarzyszenia; jego kompetencje i zadania określa statut, który stanowi, że powinnością Zgromadzenia jest w szczególności:
- uchwalanie statutu Stowarzyszenia i dokonywanie w nim zmian;
- ustanawianie zasad działania Zarządu i innych organów;
- uchwalanie budżetu Stowarzyszenia oraz stanowienie o zasadach gospodarki finansowej Stowarzyszenia.
Zarząd Stowarzyszenia – wybierany przez Zgromadzenie, składa się z 9 członków: Prezesa, 2 Wiceprezesów, Sekretarza , Skarbnika oraz 4 Członków; zakres działania Zarządu określa statut.
Do jego zadań w szczególności należy:
- wykonywanie uchwał Zgromadzenia;
- kierowanie działalnością Stowarzyszenia;
- sporządzanie projektów budżetu i rocznych bilansów Stowarzyszenia;
- nadzór nad pracą biura Stowarzyszenia;
- sporządzanie projektów budżetu Stowarzyszenia, przedstawianie Stowarzyszeniu rocznych bilansów Stowarzyszenia,
- składanie Zgromadzeniu sprawozdań z działalności i stanu majątku Stowarzyszenia nadzór nad prowadzeniem księgowości Stowarzyszenia,
- przygotowywanie wniosków i projektów uchwał na posiedzenie Zgromadzenia,
- ustalenie rodzaju i liczby stanowisk pracy w biurze Stowarzyszenia oraz wysokości wynagrodzenia na poszczególnych stanowiskach.
Skład Zarządu (kadencja 2019-2024):
|
|
|
|
Dorota Cieślik, Skarbnik
|
Członkowie: |
|
Janusz Hordejuk |
Milena Petla |
Komisja Rewizyjna – w jej skład wchodzi 5 członków, powoływanych przez Zgromadzenie; sprawuje kontrolę finansową nad działalnością Zarządu. Jej zasady działania i kompetencje określa statut
Skład Komisji Rewizyjnej (kadencja 2019-2024):
Marta Siek, Przewodniczący
Henryk Gołębiowski
Henryk Maruszewski
Dariusz Semeniuk
Tomasz Zając